1393-10-08 20:24
930
0
8103

آیا آیت الله نورمفیدی بعد از 5 سال در مراسم یوم الله 9 دی گرگان شرکت می کند؟

سوالی که امروز برای رسانه ها و مردم استان مطرح است ، این که آیا آیت الله نورمفیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان بعد از 5 سال در مراسم یوم الله 9 دی که مورد تاکید رهبری معظم نظام است ، شرکت می کند یا نه ؟

به گزارش گلستان ما ؛ در آستانه پنجمین سالگرد حماسه یوم الله 9 دی هستیم ، روزی که رود خروشان ملت عمله های فتنه و آلات دست استکبار را به زباله دان تاریخ سپرد .

از آن سال به بعد با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت موضوع فتنه و خط قرمز بودن آن و یادبود سالگرد 9 دی هر ساله مراسمی به این مناسبت برگزار می شود و شخصیت های مورد اعتماد نظام و دوستداران انقلاب در این روز ، حضور خروشان مردمی در 9 دی 88 را گرامی داشته و تجدید میثاقی با امام و رهبری و شهدای انقلاب بعمل می آورند .

اما در استان گلستان که یک روز زودتر از تهران و سایر شهرها مراسم با شکوه 8 دی را برگزار کرد اوضاع متفاوت بود . مراسم 8 دی گرگان در شرایطی برگزار شد که برخی افراد در استان بجای انگشت گذاشتن روی فتنه گران اصلی و توجه داشتن به حفظ اصل نظام و انقلاب ، حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان را مورد خطاب قرر دادند .

این تحرکات از آنجا نشات می گرفت که گفته می شود در طول این سالها ، آیت الله روابط خوبی با طیف اصلاح طلبان مخصوصا خاتمی ، کروبی ، موسوی و ... دارد که این مساله نیز به دلبستگی وی به مجمع روحانیون مبارز باز می گردد .

طرح برخی شعارها و مطالب در مراسم روز هشت دی گرگان در سال 88 توسط عده ای علیه آیت الله نورمفیدی که در شان آن مراسم نبود ، به نوعی اصل مراسم را تحت الشعاع خود قرار داد و این بی مهری علیه آیت الله باعث شد که ایشان در سالهای بعد هم علیرغم اینکه نماینده مقام معظم رهبری در استان است نتواند در مراسم یوم الله 9 دی شرکت کند و اکنون قریب به 5 سال است که ایشان در راهپیمایی و تجمعات 9 دی حضور پیدا نکرده است .

از طرفی مردم ، مسئولین و رسانه ها با توجه به اینکه ایشان نماینده رهبری در استان هستند و می بایستی نمایندگی مواضع و خصوصیات رهبری در رفتار، کردارو گفتار ایشان ظهور و بروز داشته باشد ، انتظار دارند که در بحث فتنه هم آیت الله نظرات خود را صریح بیان می کرد .

البته ایشان در اولین نماز جمعه بعد از قضایای فتنه به این موضوع اشاره کرد که انتخاباتی شده و بحث هایی است که بهتر است هر چه زودتر تمام شود و طرفین را به ختم ماجرا دعوت کرد که این می توانست اتفاق خوش یمنی در استان گلستان باشد اما ایشان هیچگاه به صراحت طی این سالها فتنه و فتنه گران را محکوم نکرد که این مساله به ابهامات موجود افزوده است .

به هر حال امسال نیز مراسم یوم الله 9 دی در گرگان با سخنرانی حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس برگزار می شود و با توجه به اینکه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان جابجا شده و دولت هم به نفع آیت الله تغییر کرده ، برخی گمانه زنی ها از احتمال حضور آیت الله نورمفیدی در این مراسم خبر دارد .

در خاتمه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را با هم مرور می کنیم که در بحث اهمیت پرداختن به موضوع فتنه است و بحث هایی است که رسانه ها و مردم استان سالهاست منتظرند از لسان نماینده ولی فقیه در استان بشنوند ، امری که هنوز اتفاق نیفتاده است .

رهبر انقلاب اسلامی در روز 5 شهریور 93 خطاب به دولتمردان خاطر نشان کردند: " در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند، مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند. "

همچنین معظم له در تیر ماه 93 در جواب سوال علی مطهری در خصوص اینکه ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به نفع کشور و انقلاب نیست و ضرورتی ندارد ، فرمودند:« من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام (ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم. » 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.